IMG_0364

שחור זה השחור החדש: מטבחים שחורים

אם בעבר מטבחים שחורים היו בבתים של האמיצים ביותר, בשנים האחרונות המטבח השחור הפך לנחת הכלל. הם דרמטיים, מודרניים, תמיד נראים יוקרתיים ומוקפדים – וכנראה בגלל כל אלו הם תפסו מקום של כבוד בבתים הישראלים.

אומנם מטבח שחור הפך לנפוץ יותר ויותר, אך לגוון השחור עולם שרובנו לא מכירים לעומק. ניתן לשלב אותו עם המון חומרים וגוונים, הוא יכול להתאים למטבחים גדולים וקטנים ומגיע במגוון רחב של גימורים וחיפויים. אז.. איך בוחרים מה הכי נכון ומתאים לנו? יש מספר פרמטרים שעלינו לחשוב עליהם לפני שאנו מתכננים מטבח שחור מודרני או מטבח שחור קלאסי.

תמונה ראשית- עיצוב: רותם שייקר | צילום: איתי בנית

מטבח נאנו שחור גרפיט בשילוב עץ כהה

עיצוב: ליטל ארביב | צילום: גדי יוסף

אז איך עושים זאת נכון?

גוונים וחומרים – מטבחים שחורים לא חייבים שחור לגמרי. אפילו ההפך הוא הנכון – לרוב נמליץ על שילוב של גוון אחד או שניים על מנת ליצור קונטרסט מעניין במטבח ולשבור את המראה הדרמטי. יש מספר גוונים שמשתלבים בצורה נפלאה עם שחור: הראשון והמדהים הוא הגוון הלבן. מטבח שחור לבן הוא מטבח על זמני, מיוחד ועוצמתי. הוא לוקח את שני הצבעים החזקים ביותר בעולם העיצוב ומשלב ביניהם. השילוב גורם לאחד להבליט את השני וליצור הרמוניה נעימה.

הגוון האפור הוא האח התאום של הצבע השחור. הם נמצאים על אותה סקאלת טונים ותמיד עובדים טוב יחד. הגוון השחור הוא אומנם דרמטי גם בעצמו אבל הוא בניגוד לשחור מכיל גם חום ורוך נעימים וביתיים. עץ הוא חומר טבעי שמשתלב נהדר עם מטבח שחור. לרוב נראה שילובים של גומחות עץ, חיפויי עץ ומשטחי עבודה. העץ מכניס את הטבע לחלל המודרני ומקל מהרצינות של הגוון השחור. לאלו שמחפשים להפוך את המטבח למקום מפגש נעים ומשפחתי מטבח שחור עץ יעשה את העבודה.

מטבח נאנו שחור ודקטון שחור משוייש

עיצוב: רונית גולדפריד | צילום: אלעד גונן

לעומת זאת, שילוב של מטבח שחור וגוון זהב  יעניק למטבח את המראה המפואר והיוקרתי ביותר. המטבח יקבל מראה אלגנטי ומיוחד, שלא רואים כל יום. זכרו לשלב גוון זהב במינונים נמוכים על מנת שלא ליצור דומיננטיות יתר של שני הגוונים החזקים.

תאורה נכונה במטבח שחור – מטבחים שחורים אוהבים אור, ובעיקר אור טבעי. לחלקנו אין את היכולת לספק לחלל המטבח אור טבעי רב ולכן ישנם פתרונות יצירתיים אחרים. גופי תאורה למטבח מגיעים בשלל צורות, גוונים וטכנולוגיות – אבל על מנת להעניק תחושה של אור טבעי נשתמש בתאורה צהובה ושקועה, המבליטה את המטבח בחלל ומאפשרת לנו לשחק עם העומק והעוצמה לפי רצוננו.

מטבח NANO הפניקס שחור

עיצוב: אמיר פלג | צילום: ערן תורגמן

מטבחי שחור מודרני – אין ספק שמטבח שחור מודרני הוא המוביל בקטגוריית המטבחים השחורים. הוא לוקח את כל האלמנטים האיכותיים של מטבח מודרני ומעלה אותם לגבהים חדשים. הצבע השחור מעניק למטבח המודרני יוקרתיות, אצילות ואלגנטיות, והופך אותו למרכז חלל הבית. לרוב אנו נראה מטבחים שחורים במראה מודרני, משום שכניסתם לעיצוב הבית התרחשה בערך באותה תקופת זמן ומבחינה עיצובית הם הולכים יד ביד. הבחירה במטבח שחור מודרני תלויה בעיקר בקו העיצובי שבחרתם לבית שלכם – חשוב שהמטבח יתכתב עם הסגנון העיצובי בבית ולא יהיה זר לעומתו.

מטבח נאנו שחור בשילוב פורניר

עיצוב: מירב ואייל שלום | צילום: אלעד גונן

מטבח שחור קלאסי – מטבח שחור בסגנון קלאסי יכול בהחלט לכניס טוויסט מעניין לחלל המטבח. אנו רגילים לראות מטבחים קלאסיים לרוב בגוונים בהירים, אך בחירה בגוון כהה יכולה בהחלט להיות בחירה נכונה. על חשוב לשים דגש? גודל החלל, שימוש בחלל וכמובן הנוחיות שלכם.

אם גם אתם חושבים על מטבח שחור זה הזמן להגיע אלינו ולהתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו על מנת שנוכל להתאים לכם את המטבח בצורה הטובה והנכונה ביותר.